انتخاب یو پی اس مناسب

انتخاب یو پی اس مناسب

انتخاب یو پی اس مناسب

عوامل مؤثر در انتخاب یو پی اس مناسب:

  1. پیکربندی
  2. تکفاز بودن یا سه فاز بودن
  3. توان
  4. استقرار
  5. روشهای اجرایی
  6. قابلیت بسط و امکانات
  7. نرم افزار و چگونگی ارتباط با آن
  8. خدمات

_____________________________

انتخاب یو پی اس مناسب

  1. پیکربندی: سؤال اساسی این است که چه نوع یو پی اسی برای کار من مناسب است، تک اینورتر یا دو اینورتر. پاسخش به نوع مصرف کننده شما باز میگردد و اینکه در شرکت یا سازمان شما بازدهی مصرف انرژی و نسبت آن با ایمنی و پایداری چگونه است. به بیان ساده، دستگاههای آفلاین برای مصرف کننده هایی که کمتر به نوسانات برق حساس اند مناسب است، کامپیوترهای عادی، صندوقهای فروشگاهی، سرورهای کوچک و مراکزی با حساسیت پایین در خدمات دهی و یو پی اس های آنلاین برای مراکز حساستر، سیستمهای مدیریت بحران، سرورهای بزرگ، مراکز داده و کلیه دستگاههای حساس به نوسانات برق مثل دستگاههای اندازه گیری و تجهیزات بانکی و پزشکی.
  2. تکفاز بودن یا سه فاز بودن: برق در نیروگاهها به صورت سه فاز، تولید و منتقل میگردد. با سه فاز، نیرو و توان بالاتری در دسترس است، اما بسیاری از مصرف کننده های خانگی و دفاتر شرکتها؛ فاقد دستگاههای پر قدرت سه فاز هستند و برق مصرفیشان با یک فاز تأمین میگردد. بنابراین و به صورت ضمنی بر شما مشخص شد که مصرف کننده های تکفاز عموماً به توان پائینتری نیاز دارند در برابر مصرف کننده های سه فاز. معمولاً مصرف توان در مشترکین تکفاز از ۵ کیلو ولت آمپر بالاتر نمیرود اما یو پی اس های تکفاز هوگون تا ۱۰ کیلو ولت آمپر موجود و در دسترس هستند.
  3. توان: قدرت خروجی یو پی اس با واحد ولت آمپر بیان میشود. برای انتخاب توان درست یو پی اس مورد نیاز خود، فهرستی از نیازهای مجموعه خود، تهیه کنید: ۱- ایجاد فهرست دستگاههایی که نیازمند محافظت هستند. ۲- یادداشت میزان توان مصرفی تک تک دستگاهها. ۳- اگر ولتاژ و جریان مصرفی جدای از هم ذکر شده، حاصلضرب اینها را ثبت کنید. ۴- تمامی ارقام را با هم جمع کنید. ۵- مجموع آنها را حد اقل در ۱٫۲ ضرب کنید. نکته: به یاد داشته باشید که اگر از یک یو پی اس برای چند دستگاه استفاده میکنید حتماً از توانهای بالاتر بهره ببرید، همین طور برای بارهای موتوری و بعضی چاپگرهای لیزری.
  4. استقرار: یو پی اس های هوگون در مدلهای متنوعی با دو نوع استقرار ایستاده و داخل رک قابل انتخاب و سفارش هستند. به لحاظ فنی ارجحیت خاصی بین این دو حالت قابل ذکر نیست و انتخاب بین این دو شکل، بیشتر به پیکر بندی مجموعه مطبوع شما بستگی دارد.
  5. روشهای اجرایی: در اینجا چند نکته برای اجرای نهایی کار و انجام محافظت درست وجود دارد که با توضیحی مختصر آنها را همراه میکنیم؛ ۱- معماری با یو پی اس پشتیبان. در این حالت به طور کلی با از دست رفتن یک یو پی اس ، کل سیستمها از مدار خارج نمیشوند و یا اینکه یو پی اس پشتیبان وارد مدار میشود. – منطقه بندی مجموعه یا دفتر. – اتصال موازی یو پی اس ها. – اتصال سری یو پی اس ها. اینها نکات مختلفی هستند که بسته به نیاز مجموعه و هزینه آن اجرایی میگردند. منطقه بندی دفتر یا مجموعه باعث میشود که با از دست رفتن یک یو پی اس کل مجموعه دچار مشکل نشود. اتصال سری دستگاهها که طبعاً هزینه بالاتری دارد موجب آن است که با از دست رفتن یک یو پی اس ، یو پی اس پشتیبان با عمل بای پس روی اولی، وارد مدار گردد. در اتصال موازی هم پس از همگام سازی دستگاهها در تقسیم بار، میتوان به گونه ای مناسب نسبت به جایگزینی یو پی اس از دست رفته اقدام کرد. ۲- استفاده از اجزا قابل جایگزینی در حالت فعال. برای تقلیل زمان خاموشی به هنگام سرویس دستگاهها امکان بهره گیری از یو پی اس با اجزا hot swap اهمیت به سزایی دارد. ۳- استفاده از یو پی اس با امکان افزایش ظرفیت باطری. ۴- مدیریت باطری. اعمال شارژ هوشمند و عدم شارژ دائمی باطری در افزایش طول عمر مفید آن تأثیر زیادی دارد. ۵- امکان کنترل  و رؤیت از راه دور.
  6. قابلیت بسط و امکانات: معمولاً شرکتها برای اجتناب از هزینه ی مجدد، یو پی اس را به گونه ای انتخاب میکنند که قابلیت افزایش ظرفیت و موازی سازی برای آن وجود داشته باشد تا پس از رشد مجموعه مطبوعشان، با کمترین هزینه بتوانند محافظت و تأمین انرژی مناسب را اجرایی کنند.
  7. نرم افزار و چگونگی ارتباط با آن: برای یک کامپیوتر یا دستگاه و در یک مجموعه کوچک، پورت ارتباطی سریال یا یو اس بی تا حدی کافی به نظر میرسد اما مدیریت یک مجموعه بزرگ و وجود سیستمهای متعدد در موقعیتهای مکانی متنوع نیاز به دسترسی از راه دور یا غیر محلی هم دارد. مونیتورینگ وضعیت یو پی اس یا یو پی اس ها و امکان کنترل یو پی اس روی تمامی دستگاههای متصل به آن نکاتی هستند که وجود پورت شبکه را الزامی میسازند.
  8. خدمات: خرید از هوگون دغدغه شما را برای از دست رفتن محافظتِ سیستمهایتان از میان بر میدارد. با انتخاب یو پی اس مناسب در کنار خدمات طلایی هوگون ، خود را ایمن کنید.