دلایل استفاده از یو پی اس در خودپرداز ها

خودپرداز

دلایل استفاده از یو پی اس در خودپرداز ها (ATM)

نقش محوريي كه بانك ها و مؤسسات مالي در چرخه رشد و ثبات اقتصادي چه در سطح خرد و چه در سطوح ملي و بين المللي بر عهده دارند انكارناپذير است. كه انجام اين مهم مستلزم سرويس دهي بدون وقفه و مطمئن مي باشد. براساس نظرسنجي انجام شده توسط دپارتمان انرژي ايالات متحده آمريكا عمليات كارگزاري و كارتهاي اعتباري، پر هزينه ترين قربانيان قطع برق در سيستم بانكي به شمار مي روند.

در عين حال سرويس هاي مالي مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات بين بانكي بدون وقفه، اساس كار اقتصاد نوين امروزي است كه همه و همه نيازمند فعال بودن سيستم هاي مربوطه و تغذيه برق پايدار و بدون وقفه آنهاست.

با توجه به اينكه ساختار دستگاه ATM به گونه اي است كه جزء دستگاه هاي حساس الكترونيكي و مكانيكي مي باشد. و در قسمتهاي الكترونيكي آن بردهاي ‍‍‍CPU  ، شمارنده ها و مدارات ديگر به كار برده شده؛ كه اين مدارات خيلي حساس به نويز و نوسان و مشكلات گفته شده برق شهر مي باشند كه لزوم استفاده از یو پی اس در خودپرداز ها اينجا مطرح مي شود.

استفاده از يو پي اس در خودپرداز (ATM) که از جمله مهمترين و كاربردي ترين تجهيزات و ابزارهاي افزايش خدمات بانكي و گردش نقدينگي در بانكهاست و سهولت و اطمينان عمليات بانكي آن موجب افزايش محبوبيت بانك عامل و افزايش اطمينان مشتري و تراكنش از درگاههاي بانكي ميشود، ضروری است. به همين دليل دستگاه هاي خود پرداز بايد ۲۴ ساعته آماده به خدمت باشند و به همين جهت استفاده از سيستم هاي ذخيره انرژي (UPS) كاملاً اجتناب ناپذیر است.

دستگاههاي خود پرداز غالباً حتي در محلهايی خارج از شعب بانك نصب ميشوند و از طريق خطوط تلفن در نقاط دور افتاده كشور به شبكه بانكي متصل می گردند، تأمين برق اين دستگاه ها بصورت طولاني مدت و بدون وقفه براي اطمينان از دسترسي دائمي خودپرداز ها به شبكه بانكي و دسترسي مشتريان به خدمات دستگاه حداقل نياز فني آن است، بنابراين دستگاه يو پي اس مورد استفاده بايد ۲ تا ۶ ساعت برق ثابت بدون وقفه را براي خودپرداز تأمين نماید .

همچنين دستگاه يو پي اس بايد مجهز به پورت هوشمند متصل به نرم افزار مانيتورينگ باشد. در هر حال حتي در صورت وجود برق شهري، استفاده از برق یو پی اس در خودپرداز موجب افزايش عمر اين دستگاههاي گران (ATM) ميشود.

چنانچه گفته شد با توجه به حساسيت دستگاههاي ATM، ما به عنوان مشاورین شما در شرکت ویستا الکترونیک تاو، يو پی اس با تكنولوژی آنلاين را توصیه مي نمائیم . اما در اين بين توان دستگاه يو پي اس مطرح مي شود و با توجه به تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی استفاده شده در دستگاه های ATM که در زمان استارت جریان بالایی مصرف می کنند پیشنهاد ما دستگاههاي يو پي اس با توان ۲KVA یا ۳KVA می باشد .