نحوه صحیح استفاده از UPS

یو پی اس لاین اینتراکتیو چیست؟

نحوه صحیح استفاده از UPS را در موارد زیر خلاصه میکنیم:

– هیچگاه UPS را با فرض عملکرد صحیح به مدت طولانی به حال خود رها نکنید و هر از چندگاهی دستگاه را بررسی کرده و از صحت کارکرد آن مطمئن شوید. اگر دستگاه در حالت ByPass  (بای پس) باشد، هیچ محافظتی در خروجی نخواهد داشت!

–  همواره نمایشگر بار مصرفی دستگاه را بررسی فرمایید. بهتر است بار مصرفی UPS بیشتر از ۷۰ درصد نباشد.

–  دستگاه هایی از قبیل کولر آبی ، کولر گازی ، پول شمار ، دریل ، جاروبرقی و به طور کلی وسایل برقی موتور دار منجر به خرابی UPS خواهند شد؛‌ به هیچ عنوان استفاده نشود. ( در صورتی که UPS لازم است برای دستگاه هایی از قبیل پول شمار و ATM به کار گرفته شود حتما با بخش کارشناسی تماس بگیرید.)

–  سماور ، هیتربرقی، قهوه ساز، چای ساز و به طور کلی  دستگاه های المنتی که مصرف ناگهانی و بسیار بالا دارند، نباید به UPS وصل شوند.

–  تجهیزاتی از قبیل پرینتر لیزری ،‌ پرینترهای سوزنی A3، فکس و کپی به دلیل مصرف لحظه ای شدید باعث کاهش طول عمر دستگاه می شود. به خصوص پرینترهای لیزری ، می تواند به دستگاه آسیب زده و یا با OverLoad  ( اضافه بار ) کردن UPS باعث شوند دستگاه به حالت بای پس برود که در نتیجه هیچ محافظتی در خروجی وجود نداشته و در صورت قطع برق، خروجی دستگاه نیز قطع خواهد شد.

–  محل نصب UPS می بایست تمیز و عاری از گرد و غبار ورطوبت باشد. در غیر این صورت دستگاه باید توسط کارشناس فنی ، سرویس دوره ای شود.( بسته به مقدار آلودگی محل نصب )

– به هشدارها و آلارم های دستگاه که اغلب به صورت بوقهای ممتد یا منقطع (به همراه نمایش کد خطای مربوطه یا روشن شدن چراغ خطا روی نمایشگر دستگاه ) است، توجه فرمایید. اصولا همه ی دستگاه ها در صورت بروز هرگونه خطایی در عملکردشان، هشداری متناسب با مشکل بوجود آمده  اعلام می کنند . OverLoad  ( اضافه بار )، ByPass  (بای پس) ، قطع برق و یا کار در حالت باتری ، متداولترین مواردی هستند که دستگاه ها اعلام کرده و هشدار میدهند و نهایتا ممکن است آلارم دستگاه نشان دهنده خراب شدن یو پی اس باشد.

هر یو پی اس بسته به نوع و برند ، هشدار و کدخطای مربوط به خود را نمایش می دهد.