روش صحیح استفاده از یو پی اس و نصب آن

نحوه استفاده از یو پی اس

برای تبیین روش صحیح استفاده از یو پی اس و نصب آن ، سخن را در سه فراز خلاصه میکنیم:

  • عدم اشتراک برق شهری بین ورودی و خروجی UPS: یکی از خطاهایی که در حین نصب، اغلب منجر به آسیب دیدن دستگاه UPS می شود خطا در سیم کشی خروجی دستگاه است، به این ترتیب که اصولاً سیم کشی خروجی دستگاه (‌سیم کشی ای که از خروجی به مصرف کننده ها می رود)، طبق استاندارد، نباید هیچ گونه اشتراکی با برق شهری داشته باشد و اصطلاحاً باید ایزوله باشد. یعنی مصرف کننده ها فقط به UPS وصل می شوند. در هنگام نصب دقت کنید خروجی با ورودی هیچ گونه اشتراکی نداشته باشد( نول مشترک یا فاز مشترک).
  • برای رعایت اصول ایمنی، نصب باتری ها را  حتما به نصاب حرفه ای و آموزش دیده بسپارید. در غیر این صورت ممکن است منجر به آتش سوزی ، برق گرفتگی ، خرابی باتری ها و یا دستگاه بشود. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر به روش نصب باتری یو پی اس مراجعه فرمایید.

  •  پس از نصب باتری ها و اتصال آن به UPS و همچنین اتصال برق ورودی (برق شهر) ابتدا دستگاه را در حالت بای پس قرار دهید ( اغلب یو پی اس ها با اتصال برق شهر به طور خودکار در حالت بای پس قرار می گیرند) . در این حالت مصرف کننده ها را به دستگاه وصل کرده و میزان بار مصرفی را روی نمایشگر دستگاه بررسی کنید.  اگر مشکلی مشاهده نشد، یو پی اس را روشن کنید (‌ با نگه داشتن کلید ON یو پی اس از حالت بای پس خارج شده و عملکرد صحیح و عادی دستگاه شروع می شود) این کار برای این است که اگر در سیم کشی مشکلی وجود داشت به یو پی اس آسیبی وارد نشود یا لااقل کمترین خسارت ممکن ایجاد شود و ضمناً بار مصرفی از حد مجاز فراتر نباشد.